03/06/2018, dag 77, etappe 73, naar Canero

Vanmorgen ben ik uit mijn bed gewipt, omdat ik er wegens een verdacht laken-reukje, graag zo snel mogelijk uit, en buiten wou! πŸ€¨πŸ‘£
Dus was ik om 7 u15 op weg, en kon gelukkig reeds 1 koffie drinken.
Eenmaal het dorp voorbij moest ik kiezen tussen een route langs de zee, of door de bergen. Ik koos voor de bergroute.
Op km 3 verliet ik de openbare weg, en het pad ging naar omhoog. Ik ben 4 km omhoog gegaan, soms zeer steil, zodanig dat ik om 9 u15 nog maar slechts 7,2 km had afgelegd! πŸ‘£πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…⛰🌫
Gedurende 1 km verharde weg, en dan opnieuw verder omhoog, langs een bergpad.
Het pad werd smaller en smaller, en de mist, of de wolken zaten rondom mij. Bovendien viel er wat regen, en moest ik meemaals door zeer lang gras gaan. Gevolg: het water stond al snel tot boven in mijn schoenen. Toch maar verder gegaan, want ik wou eigenlijk stilaan van die kille, steile en eenzame berg af! πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ’¦πŸ’¦πŸ’¦πŸŒ§πŸŒ«πŸ˜‹
Maar neen hoor, het pad wou nog hoger, tot de top van de Pic de los Nieves, toepasselijke naam!
Vanaf daar ging het eindelijk bergaf, langs smalle richels, (gelukkig niet langs horizontale flanken)
Slijk, lang gras, plassen, wegen als riviertjes, kilometers aan een stuk!!
Om 12u15, was ik ver beneden, had precies 17,2 km afgelegd, en nam eindelijk de tijd om eens mijn schoenen leeg te maken en mijn kousen uit te wringen!!!πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ’¦πŸ’¦πŸ’¦πŸ˜…πŸ˜…
Toen toch 1 dorpje door, Suwamayor, zonder cafee 😒😒😒, en vanaf San Pelayo zelfs opnieuw de bossen en de nattigheid in! πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ’¦πŸ’¦πŸ’¦πŸ’¦
In Villademoros kwam ik mijn eerste levende ziel tegen: Maryssa, een Duitse die verder stapt op de kustweg tot in Luarca. Ik stop even om te rusten en mijn kousen nog eens uit te wringen! πŸ’¦πŸ‘£
Het laatste stuk volgy de kustweg tot in  andro.  Vannacht logeer ik in een echt hotel en probeer mijn schoenen droog te krijgen πŸ‘£πŸ’¦πŸ˜…πŸ‘πŸ‘Œ

Reacties

  1. Groeten vanuit De Sneppe! We duimen voor uw laatste 2 weken. Patrick, Isabel, Peter, Jessie, Philip en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

07/06/2018, dag 81, etappe 77, naar Villamartin Grande