04/06/2018, dag 78, etappe 74, naar Otur

Gisteravond heeft de kelner mij eenAdturisch spreekwoord meegegeven. In het Nederlands klinkt het als volgt: Tot de 40e Mei (9 juni), draag je best regenkledij. Dus Petra: op 10 juni, breng aub de zon mee!!!
Vanmorgen heb ik met de haardroger mijn schoenen volledig droog gekregen. Nadien bij het ontbijt afscheid genomen van de Baskische Carlos (59), met wie ik gisteravond gezellig aan tafel zat. Hij vertrekt voor zijn 3e etappe naar Navia. Hij doet ieder jaar 7 etappes. Hij is pas hersteld van een darm- operatie. Bon Camino Carlos👍👌👣
Ook gisteravond voorzag ik de hevige pijn aan de voeten lijdende Duitse Alexandra van Voltaren-zalf. Maar dat heeft niet geholpen. Zij besloot haar 2 gezellen verder te laten trekken en bleef alleen achter. Vermits zij geen Spaans spreekt, heb ik er voor gezorgd dat er haar tegen 11 uur een taxi komt oppikken, om haar naar de dokter te brengen. Bon Camino Alex 👍🤞
Om 9u15 ben ik vertrokken, ra ra ... in de regen 💦🌧🌧🌧
Het heeft 2 uur zachtjes, maar zeker geregend, gelukkig zonder wind.
Toch kunnen genieten van een mooi kustparcours 👣👣👍👍
Rond 11u30 was ik in Luarca, ik vond het nog te vroeg om te stoppen.
Aan de overkant kreeg ik wel een zeer mooi uitzicht op de stad ( fotos)
Nadien verder, voor mijn mini-trip van 19 km naar Otur. Op 4 km ervoor, gelukkig een cafeetje gevonden, voor een lunch, en om 14 u ben ik aangekomen in Hotel Casa Consuela 😅👣👍👌
Heel de namiddag in bed, om eens lekker uit te rusten 👣👍👌

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

07/06/2018, dag 81, etappe 77, naar Villamartin Grande