06/06/2018, dag 80, etappe 76, naar Ribadeo

Vanmorgen met kleine oogjes wakker geworden. Om 7 u ontbeten, en om 7u 45 samen met Aaron op weg. Na 5 km scheidden onze wegen, omdat vanaf hier een scheiding mogelijk was, tussen kust en bergpad. Aaron koos voor de bergen en ik wilde de kust volgen. Buon Camino Aaron 👣👣👍👍👌👌🤞🤞
Het enige nadeel aan mijn kustweg, behalve de sinds vanmorgen ononderbroken regen, is dat het voor 95 % beton en asfalt wordt. Voor de rest wordt ik beloond met prachtige zeezichten, als de regen en de mist het toestaan 👣👍👌😅🌧🌫
Rond 11 u was ik in Tapia de Casariego, voor de koffie, en om 12u15, was het tijd voor de lunch, met koffie en pintchos, bij het schitterende Playa de Penarronda, in het fantastisch op een heuvel bij het strand gelegen Pension-restaurant Hostal Parejes ( foto). Hier wil ik achteraf met Petra eens komen logeren, zie 👍👌🌹
Verder beton verteerd, richting Ribadeo ( vertaald ‘Eomonde’). Om deze stad te bereiken, moest ik de  rivier over, via een duizelingwekkende autosnelwegbrug, waar op de zijkant een voetpad-fietspad is aangebouwd, van net 1 meter breed, minstens 500 meter lang, en 50 meter boven de rivier.
Aan de overkant zit ik voor het eerst in Galicia.
Nog net buiten de stad kwam ik aan de veel te kleine plaatselijke albergue, waar binnen het rook naar zweet en andere hinderlijke geuren. Dus ben ik verder de stad in gegaan, en verblijf vandaag in Pension Dos Santos, voor 28€ inclusief ontbijt, in een heerlijke kamer,voor mij alleen!!! 👣👍👌
Vandaag stapte ik 23,6 km en mijn teller staat op 2134,5 km

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

07/06/2018, dag 81, etappe 77, naar Villamartin Grande