16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

Onrustige nacht gehad in A Brea: gisteravond speelde Spanje tegen Portugal, en op het eind van de match heeft Ronaldo de nakende Spaanse overwinning weg gescoord. Vermoedelijk heeft iemand uit de keuken van ons hotelletje dat slecht verteerd. Want rond 10u30 hoorden wij in de keuken heel wat borden breken. 😉 ...Voor de rest van de nacht was het gelukkig vrij rustig.

Vroeg uit de veren, want ons ontbijt was gepland tegen 7u30. Héél de familie was er op tijd ! 😄
Bijgevolg konden Ludo en ik om 8u15 op pad gaan.
Ondertussen zorgden Petra, Evelien en Dries, voor de verhuis naar ons pensionnetje in het centrum van Compostella. Maar mijn rugzak wenste ik toch nog eens zelf te dragen hoor!

Onze laatste 25 km verliepen bijzonder vlot, wegens zéér mooi weer, en een prachtig camino-pad, dat zich slingerde langs heuvels en door bossen, via mooie grindpaden (géén beton gelukkig!!!).
Om ongeveer 10u30 kwamen wij aan ons eerste terrasje voor een koffie. Hier kwamen wij een oude bekende tegen: Ana Espinosa, was ook aan haar laatste etappe begonnen. Even samen verder gestapt, doch ons tempo lag wat hoger, en wij waren rond 12u30 aan een zéér uitnodigend terrasje voor onze lunch. NU kregen wij het gezelschap van de Canadese Sheanne én van Ana!!!
Samen geluncht en dan opnieuw de baan op. Wegens de hitte was ons tempo wat gezakt, maar de eindstreep kwam nader.
Op 4,5 km van de kathedraal ligt Monte Gozo (berg der zuchten, omdat men er bijna is). Vanop deze heuvel heeft men een mooi uitzicht op Compostella en de torens van de kathedraal.
Aan de voet van deze heuvel is een Albergue ontstaan, die stilaan het uitzicht krijgt van een concentratiekamp. Er staan 50 blokken, van minstens evenveel slaapplaatsen. Reden: veel pelgrims stoppen hier, om te overnachten, en dan 's anderendaags, 's morgens vroeg naar Compostella te trekken om daar van hun aankomst te kunnen genieten, en om 12 uur de middagsmis bij te wonen.

Ik heb dat niet gedaan, maar geopteerd voor 2 nachten in Compostella, omdat ik op deze wijze geen last meer heb van het zorg dragen voor mijn rugzak.
Rond 14u30, op 3,5km van de kathedraal, kwam mijn zoon Dries ons al tegemoet, en 500 meter verder kwamen ook Petra en Evelien ons vervoegen. Zo konden wij gezamenlijk Compostella binnenstappen, tot aan de kathedraal. Bedankt lieve kinderen en Petra voor deze mooie en gezellige begeleiding.
Voor mij waren dat prachtige emotionele momenten, omdat
ik er eindelijk was, na 3 maanden,
omdat het er hier een einde komt aan mijn tocht,
misschien ook met een gevoel van spijt dat het voorbij is
omdat ik was vergezeld van mijn 2 jongens, van Evelien en van Petra
omdat ik God dankbaar ben dat ik dit heb kunnen en mogen doen
omdat ik gezond ben gebleven
omdat ik de kracht had om ondanks steeds zwaardere pijn in mijn voeten, tot het uiterste te gaan
omdat ik jullie mocht laten mee genieten van mijn Camino
Mijn Camino was gekoppeld aan een actie ten voordele van de organisatie 'Kom op Tegen Kanker'.
Voel u vrij om aan deze organisatie, via de link in de rand van mijn blog "steun deze actie", eventueel nog een gift te storten. U bevordert er het onderzoek en de behandeling van de spijtig genoeg vele kanker-patiënten mee.

Verder wil ik jullie allen bedanken voor de steeds zeer sympathieke steun en eventuele opmerkingen op mijn fotos en blogs.
Een speciale dank ten slotte aan de mensen die mij hielpen om deze Camino mogelijk te maken, en mijn doel te bereiken.
In de eerste plaats: mijn Petra
Ook dank aan mijn kinderen Ludo, Dries en Evelien, en Sari.
En extra dank aan de mensen die met mij hebben een stukje van mijn Camino meegelopen, of het thuisfront hebben bij gestaan:
Martine Deloover en Marc Van Cauwenberghe
Philip Van Wynsberghe
Francis Demont uit Maubeuge
Bart Aerts en Lieve Van Hoof
Didier Campagne, van Crozant tot in Saint-Jean-Pied-de-Port, merci mon ami!!!
Susann Vincents und Ralf
Muriel Hertig
Monique und Dennis
Ana Espinosa y Miguel Lopez
Blanca und Martin
Aaron
Ik hoop dat ik niemand ben vergeten, anders oprecht excuus.

Buen Camino allemaal!!!






Reacties

  1. Mooi! Respect Dirk! Zonet ook kom op tegen kanker gesteund!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat Dirk! Nu op naar de
    volgende uitdaging 🍼😀

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

07/06/2018, dag 81, etappe 77, naar Villamartin Grande