07/06/2018, dag 81, etappe 77, naar Villamartin Grande

Nog 3 dagen en ik zie Petra terug, in Vilalba. Eigenlijk kan ik er zijn in 2 dagen, dus pas ik mijn etappes wat aan. Daarom stap ik vandaag slechts 19 km.
Ik begin er aan om 8 uur, en stap door een toch wel zeer rustig Ribadeo. Na een half uur ben ik ruim buiten de stad.
Vandaag neemt de Camino afscheid van de kust, en trekken wij stilaan richting zuidwesten. Er was vanaf 9 uur zonneschijn, zodat ik bemerkte dat mijn schaduw was opgeschoven richting 2 uur.
Ook nieuw in Galicia, is dat de Camino-wegwijzers het aantal resterende kilometers tot Santiago de Compostella vermelden, tot op de meter.
 Wij volgen eerst een oude rijksweg, die.werd vervangen door de nieuwe RN, zodat die oude weg er omheen slingert. Op km 8 slaan wij af op een grindweg, een bos in, om gedurende 5 km bergop te lopen en een hoogteverschil van 260 meter te overwinnen. Tijdens die beklimming is de zon verdwenen, en hopen wij dat het niet regent. Ik zeg ‘wij’, omdat het vandaag super druk is op mijn Camino. Er zijn minstens 20 mensen op pad.
De weg gaat vanaf nu sneller bergop en bergaf, tot in Villamartin Pesueño, waar ik dringend mijn regenkledij moest aantrekken, om de laatste km bergop naar Villamartin Grande te nemen.
Hier kwam ik om 12u30 aan, net op tijd voor de lunch, en dan inchecken im mijn Pension Tentempo.
👣👍👌🤞😅🌧😁

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella