15/06/2018, dag 89, etappe 84, naar A Brea

Vanmorgen ontbeten samen met mijn familie op bezoek: Ludo, Dries en Evelien.
Tegen 9 u zijn Ludo en ik op Camino vertrokken, terwijl Petra met Dries en Evelien naar Vilalba is gereden, om onze auto te recupereren.
Tot mijn spijt kregen Ludo en ik deze voormiddag géén aangename weg voorgeschoteld. Wij hebben gedurende 12 km beton en asfalt onder de voeten gekregen, terwijl het meestal lichtjes bergaf ging.
Dit maakt de stap zwaarder, en het was moeilijk om van de mooie bosrijke omgeving te genieten.
Het gezelschap van mijn zoon maakte de beleving dan weer goed, doordat wij de gelegenheid hadden  om bij te praten 👣👣😅😅❤️❤️👌👌
Om 11u30 aankomst in Arzua. Net op tijd om een bij Ludo opkomende voetpijn te verlichten en verzorgen. Mijn Arnica-gel deed wonderen en verhinderde een opkomende blaar.
En om de honger te stillen deden onze met Sardinas belegde bocadillos de rest.
Tegen 12u30 konden wij opnieuw op pad. In Arzua komen de Camino Frances en de Camino del Norte samen. Dus vanaf hier zijn wij niet meer alleen op pad. Het wordt druk op de Camino.
Gelukkig is het pad vanaf hier opnieuw sportief, heuvelig, en meestal grindpad. Wij waren pas een half uurtje aan het stappen als er reeds een terrasje mogelijk was, waar ik dankbaar van gebruik maakte om mijn ‘Credential’ te laten afstempelen, vermits die de laatste 100 km 2x per dag moet gestempeld worden, en ik dit in Arzua vergat 🤓
Op 7 km van ons einddoel werden wij aan een leuk terrasje opgewacht door Evelien, Dries, en Petra.
Nog een welkom kwartiertje drankpauze.
Voor de laatste 7 km kregen wij ook nog het gezelschap van Dries. Dankzij de aanwezigheid van mijn 2 jongens voelde ik de vermoeidheid haast niet meer. Dank U wel 👣👣👣❤️❤️❤️
Bergop, bergaf, tussen de andere pelgrims, met mijn zonen.... de tijd vooog voorbij.
Om 15u45, na 26,8 km aangekomen in A Brea, verwelkomd door Petra en Evelien, en met een paar welverdiende drinks 😅😅😅😋😋😋😋😋
Vanavond valt onze maaltijd samen met de voetbalmatch Spanje-Portugal.
Morgen is het voor mij de finale, over 25,5 km naar Santiago de Compostella 👣❤️❤️❤️❤️❤️

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

07/06/2018, dag 81, etappe 77, naar Villamartin Grande