23 en 24 maart Parfondeval - Chateau Porcien - Bazancourt

Gisteravond gezellig etentje in naburig restaurant, opgericht door ‘syndicat d initiative, en eerste collega pelgrim ontmoet, Francis Demont uit Maubeuge. Deed deugd!
Goed geslapen, en om 6 u Petra gewekt en dan op 🤩
Lekker ontbijt met, eindelijk, een gekkookt eitje!!!
9 u start richting Porcien. Francis is al uun half uur eerder weg!!! Hij volgt de grote baan.
12u30: Chaumont Porcien, in Resto-bar Rudy&Helene verwent Rudy mij met gratis soep, dankjewel!!! Ik had ondertussen18,5 km gestapt, 3,5 te veel!!! 😟
13u30: verder naar Chateau P, via een erg slijkerige GR, op het einde nog 1,5km extra aan mijn voeten, zodat ik vandaag aan 35,5 km kom 🤪 morgen verander ik van gids!!!
Deze dag wijd ik speciaal aan mijn wildwater kajakvriend van het 1e uur, die een paar jaar geleden aan kanker overleed en niet meer kon genieten van zijn pensioen.
24/03 Chateau Porcien tot Bazancourt, 22 km
Eerste nacht in een gite doorstaan, er was plaats voor 8, gelukkig waren wij maar met 2.
Ik nam 4 bedden in om mijn spullen te etaleren 😁
6u30 er uit, zelf koffie gemaakt, een ontbijt geimproviseerd met koekjes, en om 8 u vertrokken samen met Francis. Francis was van gedacht veranderd en volgde nu mijn gids. Gelukkig voor hem of anders was het zijn beurt om 9 km om te lopen. Vanaf nu volg ik de Via Campaniensis, en deze is veel beter bewegwijzerd, met Jacobsschelpen.
Prachtige landwegen bewandeld, geen mens of geen huis in kilometers!!!
Wij moesten 1 klein stukje grote weg bewandelen, en daar lag spijtig genoeg een recent doodgereden das 😢
Terug op de landwegen, begint de lentezon ons op te warmen, terwijl wij nogal wat hellingen te verderken krijgen!
Er liep daar zelfs een reetje op het veld!!!
Om 13u30 kwamen wij in Bazancourt, dus:
Een pintje - de kamersleutel - gedoucht - mijn wasje gedaan - naar Petra gebeld - de blog geschreven
Morgen mogen jullie mij vergezellen naar Reims.
NB: wie mijn actie voor Kom op tegen Kanker wil steunen, klikken op de bloem vandeze stichting links naast mijn blog aub



Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar