25/03 Reims & 26/03 naar Epernay

25/03 na eengoede nachtrust in Hotel le Moderne, en nog een eenvoudig lekker ontbijt, gaan we Christian & Sandra onze gastheren van Italiaanse afkomst verlaten. Deze mensen hebben mij doen denken aan mijn ex schoonbroer Franco Consiglio , die een 10tal jaar geleden de strijd tegen kanker verloor. Deze dag word dan ook aan hem opgedragen.
8 u start naar Reims, door de velden. Een haas gezien en verder vele leeuwerikken die ons vergezellen. Francis en ik zagen direct dat het Palmzondag was. In Reims, na 18 km liepen de qmeesten er mee in de hand.
Om 13 u stonden wij al voor de kathedraal, dus eerst met een paar pinten de warmte weggespoeld, en om 14 u in de kathedraal onze stempel gehaald.
Dan 1,4 km verder naar ons CIS-hotel, ons opgekalefaterd en verder de stad verkend.
S avonds een gezellig Baskisch restaurantje gevonden, en lekker Baskisch gegeten als voorproef op spanje.
Op tijd in bed, want morgen trek ik verder zonder Francis, om op schema te blijven 😀

26/03:,op om 5u30 ondanks het winteruur, zodat ik alles op mijn gemak kan ‘backpakken’
CIS biedt een voortreffelijk ontbijtbuffet, en om 7u30 afscheid genomen van Francis.
Direct van aan het hotel het jaagpad op tussen kanaal en Vesle-rivier.
3 bruggen verder foto gemaakt van verkeerde Compostella-wegwijzer (2400 km!!!)
En nog 2 bruggen verder, aan de Olypmische Kajakclub Reims, richting Cormontreuil - Trois puits - wijngaarden tot Rilly la Montagne, even moeten zoeken, en 16 km den bos in via Les Haiess- Germaine - Bellevue, ononderbroken bospad, berg op en af, EN slijk!!! 😢😢😢
Hierdoor was ik een uur te lang in het bos. Kortom, in Hautvillers was ik het beu, heb het pad verlaten en ben via de grote wegen naar Epernay gestapt. Zo was ik toch nog om 16u30 inhotel Premier Class te Epernay, waar ik logeer aan de pelgrimsprijs van 42 €
Waar ik vanavond ga uithangen vertel ik morgen. Morgen stap ik naar Mormont-Lucy, 25 km
Ik stapte vandaag 36 km envoelde mij kiplekker, tot de bossen met slijk aan mijn voeten hingen

Reacties

  1. Tijd voor een glas champagne! Streekproducten moet je zeker proeven 🥂

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar