Rustdag voor voeten en geest
Goed geslapen, mijn wekker heeft mijn ogen geopend, en dan heb ik Petra wakker gebeld. Goeiemorgen ❤️
Gisteravond gezellig gegeten samen met mijn gastheren Paul & Marie-Helene. Lekker dineetje: apero- Toost met gesmolten Maroille😋 - confit de canard met puree - overspoeld met zowel water als een voortreffelijke Malbec uit Cahors. Paul (62) heeft zijn apotheek verkocht om samen met zijn vrouwtje de B&B te kopen. Hij moet wel nog bijklussen maar heeft geen spijt. Le Vert Boccage ligt aan de Lerzy, een klein zijriviertje van de Oise, waar het wat verder in uitmondt.
Om 9 uur voert de zeer sympatieke Paul mij tot in Saint-Clement (de renners worden ook vervoerd tijdens een rustdag)😀👣
Nu stap ik nog 10 km mijn benen los in de regen, waarvan 5 door de velden, In het slijk, maar begeleid door 2 leeuwerikken, tot in het prachtige authentieke antieke boerendorp, le plus beau de France: Parfondeval.
Op de foto op FB zie je dat mijn Chambre a la ferme, bij Lucien en Fancoise Chretien, net naast de vestingkerk is gelegen. Francoise heeft er dan ook de sleutel van. Bezoeken is een aanrader!
Lucien, 85, landbouwer- doe het al- verzamelaar, heeft mij nadien begeleid door ZIJN museum voor landbouwmachines en streekvoorwerpen. Als je van antiek houdt: niet te missen!!!
Nadien nog even in de regen het dorp verkend, en dan Cider gaan proeven in het plaatselijk restaurant  naast mijn deur. Ik moest toch gaan reserveren voor vanavond 🍷
Nu heb ik eindelijk eens een bad genomen, want het is al jaren geleden, mijne was gedaan, voor de tips, djwlP❤️, en tot slot ben ik mijn blog aan t schrijven. Straks gaan eten.
Smakelijk allemaal 🥕🥔🌶 🍗
Morgen stap ik 31 km naar Chateau Porcien.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar