Maroilles tot Sorbais

Goeie nachtrust gehad. Gisteravond in de B&B een wijntje gedronken, met eenjonge dame die er voor 5 dagen logeert voor haar werk. Helene Darcy, 26 en ingenieur biologie, heeft de job van haar leven: voor de regio de fauna&flora beheren,  en speciaal voor de jacht: raadgeving ontwikkeling biotoop voor de dieren.
9 u: door Maroilles, klein leuk stadje met een beroemde stinkkaas!!!
Langs een mooie abdij en watermolen 8km naar Priches. Alles op verharde wegen, met weinig zachte zijstroken, opmetten voor het verkeer!!! In Beaurepair passeer ik de Samber en zit vanaf nu in Departement de L’Aisne. Het trekt op de Ardennen! Gelukkig heb ik stokken om mij de hellingen op te heisen.
Km 18: Novion en Thierache, tijd voor een koffie een cola (als je een cafe ziet, mag je hier niet twijfelen!!!)
Tot  Buironfosse opnieuw 9,5 km op straat moeten stappen!!!  Vanaf daar een zeer slijkerig pad voor 4 km, opnieuw 4 km steenweg, en last but not least een zeer mooi bospad, bergop en bergaf onder mijn vermoeide voeten. Gelukkig was er daarna slechts een maar km meer naar mijn B&B, die opnieuw Vert Boccage heet, te Sorbais. Ik voel mij moe, heb 37 km gestapt en neem morgen een dagje rust.
NB: deze morgen werd ik om 4 u wakker met een aan kanker overleden vriendin in mijn hoofd. Kathleen De Smet heeft mij heel de dag vergezeld in mijn gedachten, en ik wijd haar dan ook deze dag toe 😪

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar