28/03/2017 van Montmort naar Sezanne in de regen

Gisteravond in de hotel-bar surprise: Francis is er ook. Hij heeft geen bossen genomen, maar volgde met zijn karretje de Route Nationale, en dat was nog korter ook!!! Samen goed gegeten met enkele lekkere wijntjes!!! πŸ₯•πŸ‘ŒπŸ·πŸ˜
Vanmorgen opnieuw afscheid genomen, en vanaf nu volg ik ook de RN, als het regent. Stapt veel makkelijker, maar de vrachtwagens zorgen wel voor extra gratis douches!!! Het drachste nog niet genoeg!!! πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ’¦πŸ’¦πŸ’¦πŸ˜’πŸ˜’πŸ˜’
Na 12 km had ik er genoeg van: autostop πŸ‘, en ongelooflijk, na 3 minuten werd ik opgepikt door Fabrice Defrancq, vertegenwoordiger, 45 en vader van 2 dochters die nog studeren. Fabrice voerde mij tot op mijn bestemming. Hier kan ik pas binnen na 16 uur, wegens afwezig, dus naar het centrum, waar ik mij nestelde in een zeer uitnodigend Turks, pardon Koerdisch, restaurant-thee salon
‘Le Miraj’, nog maar open sedert 13/03 en gerund door de sympatieke Tuba BUGDALI (25), bijgestaan door mama Mujgan en nicht Deniz. Fotos op FB. PROPER en NET restaurantje, met supervriendelijke mensen ❤️πŸ‘. Ik heb er zeker 3 uur verbleven, mij gewarmd πŸ”₯🌈en gedroogd, koffie En thee gedronken, en lekkere Lahmacuns (gekruide pannekoeken) gegeten, met 2 glazen Ayram (lijkt op karnemelk maar is Yoghurt met water en zout), en als afscheid nog een gezellige babbel met geen Turkse maar wel Koerdische koffie. Ik MOCHT niets betalen !!! ❤️
Om 16 u naar mijn gastgezin: Marie-Claude en Patrice Cre, zonder regenbui, goed ontvangen, met welkomstthee en home made cake. Mijn schoenen te drogen gezet, en naar mijn kamer voor een douche.
De kinderen van het echtpaar zijn alle 3 uitgeweken (2dochters en 1 zoon) naar Annecy in de Savoye, en zitten allen in de verpleegkunde. Het koppel zijn ex Compostella-pelgrims die onderdak bieden aan pelgrims tegen betaling natuurlijk. Gisteren hadden zij er 4: 1 Hollandse en 3 Belgen ( Charleroi, Hoegaarden en Luik). Vandaag ben ik hier alleen 😁
Om 19 u eten wij wat de pot schaft : puree met zalm en rauw witloof. Smakelijk!!! πŸ‘Œ
Morgen trek ik naar Mery sur Seine, 34,5 km
Ik heb ondertussen tot en met maandag logies onderweg geboekt, maar nog niets gevonden voor zaterdagavond πŸ˜ŸπŸ˜“

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar