22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar

Om 7u30 onze zeer luxueuze albergue verlaten, samen met Dennis & Monique (25) uit Frankfurt. Monique is actief in een audit- bedrijf. Dennis is professioneel brandweerman bij de luchthaven in Frankfurt, en dus super-fit!!! Zij nemen de tijd om van hun tocht naar Compostella te genieten. Ik ben zeer vereerd om met dit sympathieke koppel te mogen mee stappen, maar probeer hen zoveel mogelijk privacy te gunnen.
Dankzij Dennis stel ik vast dat ik de verkeerde gids gebruik. Ik had een Duitse moeten gebruiken in de plaats van mijn Franse! Mijn gids is verouderd, en geeft niet alle mogelijke trip-varianten die mogelijk zijn. Dit laatste bleek duidelijk op deze tocht van pas te komen, daar wij via een pad langs de spoorweg 7 km hebben bespaard. Zo konden wij voor de rest van de dag genieten, en heb ik uiteindelijk slechts 24 km gestapt.
De tocht zelf was mooi, in een stralende ochtendzon. Na een paar km omhoog kregen wij er, vanaf Mogro, zeezicht bij. Wat verder zelfs zicht op de mooiebaai vanBarreda. Het enige wat de tocht naar Barreda wat ontsierde, was een fabriekstoren in de verte en 5 km transportbuizen er naar toe, waar wij langs stapten. Dat maakte mij echter niets uit, vermits het om een fabriek van het Belgische Solvay gaat, die hier al 65 jaar werk verschaft aan de wijde omgeving, én volgens de lokale bevolking, zéér millieubewust te werk gaat. Bovendien heb ik een paar aandelen van dit bedrijf, en voelde mij toch wel wat fier, als Belg.
Dennis & Monique zochten een geldautomaat. Ik trok verder richting Santillano del Mar, daar ik ondertussen had uitgerekend dat ik er tegen 13u kon zijn. Wij hebben ons op de plaatselijke camping een bungalow versierd, met 2 aparte slaapkamers. Dat wordt eindelijk nog eens een rustige nacht. Santillana is een zéér toeristisch stadje, met alle troeven in de buurt: de zee, het verleden, artiesten, handwerk, de grotten van Altamira, de moeite waard om er een volle namiddag aan te besteden.
En s avonds zorgden Dennis & Monique voor een heerlijke pasta-maaltijd. Ik zorgde voor de wijn 👌👍🍷🍷

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella