30/05/2018, dag 73, etappe 69, naar Gijon

Vanmorgen opgestaan met een kakkerlak voor de badkamerdeur! Een foto heb ik jullie bespaard.
Om 7u45 ben ik op pad geraakt, nadat ik een grote portie.amandeltaart op at. Ik hoopte echter tevergeefs op een kop koffie onderweg. In Casquita heb ik de splitsing van 2 Jacobswegen gefotografeerd, Nadien dook onze Camino een pad in, naar beneden tot aan een riviertje; en vanaf dan ging het gewoon gedurende 5 km berg op, tot wel 450 meter! Die stijging was in 2 delen, op de eerste beklimming maakte ik kennis met de Amerikaanse Amanda, die zeer vlotjes naar boven stapte.
Zij was eerst begonnen aan de camino Frances, maar die beviel haar niet. Dus nam zij de trein naar Villaviciosa. Ik hoop dat zij hier haar genoegen vindt. Buen Camino Amanda.
Niet ver voorbij de eerste klim, aan een picknick-tafel, zag ik Monique & Dennis terug ( foto). Zij hebben besloten dat Gijon hun laattste etappe wordt voor dit jaar. Ik hoop dat ik hen nog terug zie. Veel geluk, Monique & Dennis!!! 👍👍😘🤞🤞🤞
Dan verdergeklommen tot op 450 meter hoogte, op km 13, afdaling naar Peon, op km 15, waar spijtig genoeg, het enige plaatselijke cafe-restaurant gesloten was. Gelukkig stond er een frisdrankautomaat. Nadien was er toch nog opnieuw een forse klim, tot km 18, Ook hier was de plaatselijke cafe gesloten maar werd ik beloond met een prachtig zicht op Gijon, en de zee.
5 km verder, vond ik gelukkig wel een restaurant open, waar ik het gezelschap kreeg van de Duitse Astrid & Dietmar, die ook al aan hun laatste etappe tot Gijon toe zijn..
S avonds nog gegeten met Jean-Luc en Virginie, afgesloten met Sidra aan de toog, omdat ook zij nog een dag extra blijven in Gijon.
Morgen zal ik niet veel volk tegen komen op mijn trip naar Aviles, vrees ik.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar