18/05, dag 62, etappe 58, naar Noja playa

Gisteravond tussen 21u30 en 24u is er toch nog iemand in mijn slaapplaats komen liggen. Want rond 24u hoorde ik iemand snurken. Ik zag echter niemand op een bed. De dame lag naast haar bed te slapen 🙃. Vanmorgen lag ze er wel in. Ze zal het koud hebben gekregen 👣😁
Om 7u45 ben ik vertrokken, 6 km langs het strand van Laredo, tot aan de ferry naar Santoña. Een kwartiertje gewacht, en om 9 u de 1e ferry genomen. Aan de overkant eerst de onvermijdelijke koffie, en dan door de stad, richting Noja. Aan mijnrechterkant 500 m gevangenismuur , van La Duezz, aan mijn linkerkant gedurende 2 km prachtige kreken met veel vogels.
Halfweg de gevangenismuur ontmoette ik de 72-jarige Jose-Manuel, die mij heeft vergezeld tot aan de berg waar ik over moest. Het spijt hem dat hij nooit tot in Compostella ging, en er nu de gezondheid meer voor heeft.
Het was een steil bergpad waar ik kver moest. Mooie uitzichten op de kust langs beide zijden. Gelukkig was de afdaling niet zo steil, als langs de kant waar ik er op moest klauteren. Met de rugzak aan voelde dat toch niet zo eenvoudig aan.
Nadien nog 4 km strand tot in Noja en mijn trip van vandaag zat er op om 12u.
Vannamiddag neem ik rust aan het strand, ondanks de frisse wind en twijfelende zon.
Morgen opnieuw een halve rustdag tot in Guemes. 👣👣😀👌👌👌

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar