12/05, dag 56, etappe 52, naar Gernika-Lomo

Vanmorgen om 6 u er uit, geluidloos opgestaan, om de collegas nog wat slaap te gunnen. Tegen 7 u had ik wat gegeten en was klaar om te vertrekken. Tegelijkertijd maakt de hospitalero alle slapers wakker, omdat iedereen om 8 u buiten moet! 🤪😟
Geen twijfel mogelijk: vandaag gaat het regenen! 💦💦💦 en toch moet ik er steeds aan wennen. Blijkbaar wil ik het niet echt weten, maar het regent steeds harder. Deus eerst mijn regenjas aan, maar dat voelde te warm aan, dus regenjas uit en poncho aan, maar toch nog in short blijven lopen! 💦💦💦 1 uur later was mijn shortje nat en kreeg ik het koud. Regenbroek er over, en een kwartiertje later een cafe gevonden voor een warme koffie. Terug de baan op, bergop, bergaf, maar minder moeilijk terrein dan gisteren, waardoor ik aardig ben opgeschoten: op 4 u stappen heb ik 20 km afgelegd 😅😅😅 . Een half uurtje pause genomen voor een picknick ineen bushokje en nadien nog een uurtje gestapt en ik was in Gernika.
Als je vraagt hoe het zit met de bewegwijzering naar Compostella, hier in Spanje, dan kan ik stellen dat die super is. Als je de pijlen volgt kan je gewoon niet verloren lopen. De pijlen duiden trouwens ook de pelgrimsherbergen aan. Vandaag slaap ik in een jeugdherberg, camaciteit 70 personen. Er zijn 55 gasten en het is nog maar 16u25, dus er kunnen er nog bijkomen. In elk geval zijn het allemaal pelgrims, en de sfeer is zeer goed. Tot morgen.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar