06/05/2018, dag 50, etappe 46, naar Larceveau

Na een rustige nacht, waarschijnlijk dankzij het voortreffelijk avondmaal, met de onontbeerlijke ‘confit de canard, zijn wij deze morgen een half uurtje vroeger opgestaan, zodat wij reeds om 7u15 op stap konden gaan. Het werd immers een zeer mooie, warme dag, met schitterende vergezichten, dankzij zeer steile klimmetjes, eerst richting Saint Palais, waar wij ons trakteerden op een terrasje, met koffie en zondagse gebakjes. Nadien richting Ostabat, voor onze lunch, op gelukkig, 1 terrasje.
Nadien nog anderhalf uurtje verder gestapt tot in Larcevau. Mijn gids stuurde ons de laatste 2 km langs de RN, terwijl de B&B pal aan de Jacobsroute blijkt te liggen.
Wij verblijven hier in een prachtige  Baskische villa, met de typische rode kleuren,  waar wij nog wat kunnen genieten van de tuin.
Morgen is het mijn laatste tocht op deze route, tot in St Jean-Pied-de-Port, om nog 16 km te genieten van de Pyreneeën. Nadien kan ik tot mijn spijt de verbindingsweg tot Irun, aan de kust, niet te voet afleggen. Een wandelorganisatie heeft voor de rest van deze week alle gites op dit traject afgehuurd,
Bijgevolg neem ik bus en trein, om via Bayonne naar Hendaye te komen, van waar te voet naar Irun trek, om de Camino del Norte te volgen, tot in Compostella. 👣👣👣

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar