31/05/2018, dag 74, etappe 70, naar Aviles

Vanmorgen moeilijk wakker geraakt, omdat vannacht op straat een paar idioten lawaai maakten tot 2u30. Toch is het nog gelukt om tegen 7u45 op pad te gaan. Om 8 u vond ik een plaats om te ontbijten. Om 8u30 definitief op Camino-pad. 👣
Om Gijon te verlaten was het zeer eenvoudig: Jacobsschelpen zowel vóór als na ieder zebrapad gaven duidelijk de weg aan. Na 1 uurtje stappen was ik buiten de stad, en kwam in een industriegebied. Gelukkig boog mijn pad naar rechts, én naar omhoog, een berg op tot 200m hoog na 5 km. Even later zat ik in het bos en was de industrie verdwenen.
Dan volgde een zeer mooi en rustig eucalyptusbos, dat was dichtgegroeid met varens, gedurende 6 km. Nadien bergaf, en wij waren op 10 km van Aviles. Opnieuw in een reuzegroot Industriegebied, met metaalindustrie. Ik heb naast de fabrieken gelopen tot op 500 m van het centrum van Aviles, tussen het drukke verkeer!!!
Ik ben blij dat deze tocht achter de rug is en hoop morgen op mooiere omstandigheden, naar Muros de Nalòn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar