24/04/2018, dag 67, etappe 63, naar Unqueras

Gisteravond gegeten samen met de familie Schneider uit Koblenz. Jammer genoeg moest mama Mary terug naar het hotel wegens gezondheidsproblemen. De familie neemt morgen een dagje rust om Mary te laten recupereren. Ik hoop op een spoedige recup, opdat Mary, Horst, Thomas & Jessica, en familievriend Sebastian, op vrijdag hun Camino kunnen hervatten. Toi-Toi!!! πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ€žπŸ€žπŸ€ž
Vanmorgen om 7 u15 begonnen aan mijn tocht van 28 km. Het was al drukkend warm en onweer in de lucht. Gelukkig is het heel de dag droog gebleven 🀞😁
Om 8u30 heb ik een dame geholpen om haar cafe te openen, zodat ik op haar terrasje eindelijk aan een koffie kwam. Nadien heeft zij nog vele pelgrims over de vloer gehad πŸ‘πŸ‘ŒπŸ˜‹
De camino is mooi, met prachtige zeezichten, flinke hellingen en toch nog niet te moeilijke afdalingen. Het is steeds stappen op de openbare weg en ik hoop dat daar toch nog erns verandering in komt. Geef mij maar liever veldwerk in plaats van beton.
Vandaag was ik in Frans gezelschap: Thierry en Bathalie, 52, uit Roanne. Zij doen ieder jaar een stukje Camino, gedurende 1 week, en stappen nu tot in Oviedo, wat al op de Camino Primitivo is. Vanaf Llanes kan men kiezen tussen Primitivo of Kustweg, die ik verder volg.
Vandaag kwamen wij rond 14u30 aan te Unqueras, het laatste stadje in Cantabria.
Morgen steek ik hier de rivier Tina Mayor aan om in Asturias verder te stappen richting Llanes

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar