16/05, dag 60, etappe 56, naar Castro Urdiales in Cantabria

Om 8u20 de baan op. Reeds op 500 m van mijn pensionnetje begon de officiele camino. Eerst 2 km recht de stad uit, om vanaf daar op een ongelooflijk knap ingericht fiets- en voetpad terecht te komen,  dat ik gedurende 12 km zou volgen. Het pad slingerde zich eerst als een brug over alle wegen en snelwegen van de vallei, om uiteindelijk langs een paar dorpjes te lopen, steeds autovrij, en uit te komen aan zee, in Cantabria, Zierbena. Ik was wel blij om van dat betonnen pad af te zijn 😅. Gelukkig was er een cafe met terras, aan het strand.
Vanaf mijn terrasje zag ik in de verte Ralf en Reggy aankomen. Samen nog een koffie, en dan op weg , langs een mooi kust-bergpad, met prachtige uitzichten op de zee. In Oton was de weg slecht aangeduid, zodat wij 1 km terug moesten. Nadien, op 3 km van ons eindpunt nog een strandcafetje aangedaan, en dan verder langs het bergpad tot in het mooie Castro Urdiales. Vanavond eten wij Paella in de haven.
Morgen vertrekken wij naar Laredo.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar