08/05/2018, dag 52, etappe 48, naar Irun, via Hendaye

 Weinig nachtust gehad! Geen oog dicht gedaan, egens gesnurk alom. Wij sliepen in de gite ‘des etoiles’ waar wij hadden gereserveerd voor 2 personen, maar kwamen terecht in een4-persoons-chambrette, wegens al de rest bezet. Veel verschil had het toch niet gemaakt: de. Hambrettes zijn onderling van de gang slechts afgesloten door een gordijn! 🤪🎧
Bovendien waren de 2 toiletten en 2 douches (voor 24 personen) aan het eind van de gang!!!🤨🤨🤨
Om 8u40 de bus naar Bayonne genomen (treinstaking) en van daar, om 14u25 de enige bus naar Hendaye. In Bayonne heb ik afscheid genomen van mijn vriend Didier ( niet voor goed hoop ik), die samen met mij ongeveer 900 km heeft gestapt.
In Bayonne was er teveel egenwerk, dus snel in een cafétje aan het station terecht gekomen, waar ik in internationaal gezelschap terecht kwam ( van de zeer velen die in Bayonne wachten op de enige bus naar SJPDPort, om 14u52.
Ik ontmoette Walmir, 65, uit Brazilie, en Selwyn &Monica (54), uit Perth, Australie, maar eigenlijk afkomstig uit Singapore, waaruit zij 12 jaar geleden zijn geëmigreerd. Zij hebben 2 kinderen, waarvan de dochter van 18 net aan de Unif begint (rechten). Selwyn is huisman en Monica werkt voor een bank ( hypotheken). Tot slot is er nog de Japanse Yoshiko Sato bijgekomen (foto)
Gezellig samen getafeld en gepraat 😀👌😋
Om 14u/25 de bus op samen met de enige andere passagier voor Irun: de 24-jarige Zuid-Koreaanse Ji-Ah, die vroeg of ze met mij mocht meestappen, onder de smekende ogen van haar mama, die richting SJPDP trekt.
Samen met Ji-Ah te voet van Hendaye naar Irun, zodat ik vandaag in totaal 6 km heb gestapt.
Morgen naar Donostia = San Sebastian.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar