25/05/2018, dag 68, etappe 64, naar Llanes

Vanmorgen de ochtendpost van mijn kinderen gelezen. Het doet deugd aan mijn hart dat zij mij zo ondersteunen. Dankjewel Ludo, Dries en Sari ❤️❤️❤️
Om 8 u vertrokken, maar onmiddellijk gestopt, vermits open cafe aan de overkant, voor ontbijt met tortilla, en om 8u15 dan eindelijk op weg.
1 km verder de rivier over en ik ben in het natuurparadijs Asturias. Ik mag onmiddellijk aan een forse klim beginnen van 2km, die de laatste 600 m zelfs een grindpad wordt. Dorpje door, autostrade over, en hop, vanaf hier wordt het voor de rest van de dag, ofwel grindweg, ofwel kust-bergpad.
Op km 7 haal ik Muriel Hertog, 52, Zwitserse, in. Wij gaan vandaag samen verder.
Wij volgen eerst een spectaculair kustpad, langs fallaisen, en door de weiden, en komen dan aan een natuurlijke rotsbrug over een inham (fotos), er over , en verder langs dit heerlijke sportieve kustpad. Door zijn moeilijkheidsgraad heeft het ons wel wat meer tijd gekost, maar die is voorbij gevlogen. 👣👣😅😅👌👌
Onderweg gepicknickt, naast de koeienvlaaien, en terug op weg. In een dorpje 5 km verder moeten vaststellen dat het cafe vandaag niet open is. Dus met veel goesting op een pint bier aan de laatste 6 km begonnen op een bergkudtpad richting Llanes. Gelukkig had ik nog water. 😅😅
Llanes is een prachtig kuststadje. Jammer dat het hier serieus begon te regenen voor de rest van de dag.
Morgen wordt het een tripje van 20 km naar Nuevas.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar