11/05 dag 55, etappe 51, naar Markina-Xemeis

Om 7 u op pad, voorzien van ontbijtkoeken en picknick.
Vertrokken onder een prachtige blauwe hemel, met een lichte bries in de rug. Deze rugwind zal ik zeker nodig hebben. Ik heb besloten er een zware etappe van te maken, van 37,8 km, omdat ik op 15/06 wil aankomen in Compostella. Dit ondanks het zeer zware parcours, steil bergop en bergaf, over zeer oneffen paden met stenen die de voeten pijnigen. Gelukkig compenseren de prachtige landschappen, met de oceaan op de achtergrond, de inspanningen ruimschoots. Ik voel mij bevoorrecht en dankbaar dat ik dit alles mag meemaken. 😅👣👣
Na 25 km kwam er een zeer venijnige klim aan, met een hoogteverschil van 460 m , op 3 km.
Door de inspanning zat ik op 9 km van Markina zonder water. Gelukkig waren er 2 vriendelijke Franse zussen in de buurt, die blijkbaar water te veel hadden, en mij een halve liter gaven. Daarmee heb ik het gered. Dankjewel Carole & Carine! ❤️🌹🌹
In de gite aangekomen om 17u15, mijn was in de machine, en ruimte gevonden om mijn blog te schrijven. Nu ga ik eten, smakelijk 😋👍👌👣

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar