26/05, dag 69, etappe 65, naar Nueva

Goed geslapen na het gezellig afscheidsetentje, samen met Muriel, en Virginie & Jean-Luc (62), uit Frankrijk, Ile d’Oleron. Morgen stappen zij naar Ribadesella, en ik slechts tot Nueva. Hierdoor maak ik er een halve rustdag van, zoals in mijn gids.
Het wordt trouwens tijd dat ik wat rust neem, daar ik sinds 9/5 dagelijks heb gestapt. Ik heb pijnlijke voeten, en een opkomende blaar op mijn lip.
Dus om 8u30 de baan op voor 19 km , met de eerste helft mooie heuvels en zee, maar nadien iets meer richting binnenland, richting Nueva. Aangekomen rond 13u30, vermits 5 km vooraf nog een terrasje gevonden voor een drankje, maar voor de keuken was het daar te vroeg. Dus ingecheckt in mijn zalig hotelkamertje, in hotel San Jorge**, en nadien het dorpje in voor de lunch. Dat dorpje blijkt echter deze zaterdagmiddag héél levendig te zijn. Alle cafe-restaurants zitten vol!!!
Toch nog een plaatsje gevonden, naast collega-pelgrims Johanna (72) uit Zuid-Tirol, Brixen, en Rosy (60), uit Salzburg. Samen genoten van het eten, én het lawaai rondom.🍻😋😁
Om 16 u was ik terug op mijn kamer en ben er niet meer uitgekomen. Eindelijk platte rust 😴
Om onze gezondheid bekommerd, herinner ik u mijn actie Kom op tegen Kanker, die u kunt ondersteunen, door te klikken op de actie in de zijlijn van mijn blog.
Tot morgen 👍

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar