14/05/2018, dag 58, etappe 54, naar Bilbao

Goede nachtrust gehad, in een prachtig pensionnetje, maar gestoord door een jankende hond in de buurt 🀨, maar dat was het enige minpuntje, want ik kreeg een schitterend ontbijt aangeboden ( en dat was lang geleden). πŸ‘πŸ‘ŒπŸ˜‹πŸŒΉ
Zelfs de regen houdt mij om 8 u30 niet tegen. Het werd een zeer natte tocht, tot 10 u, toen mij in Zamudia, nog steeds op een RN, een dubbele regenboog werd voorgebeamd. En effectief, vanaf dan heeft het niet meer geregend. Op km 10 begon de enige klim van de dag, 3 km, waarvan de helft in een bos, met rotsen, modder en veel slijk! Bovenaan kwam ik op een asfaltweg terecht, 3 km steil dalend en kronkelend, tot in Bilbao, met een paar mooie zichten op de stad.
Om 11u30 aangekomen en ingechekt in pension Zumia* in het centrum, zodat ik volop de gelegenheid had om te verkennen. Het Guggenheim- museum heb ik slechts van buitenaf mogen zien, maar de kapster werkte dan wΓ©l op maandag πŸ‘ŒπŸ™ƒ
Bilbao is een mooie authentieke Baskische hoofdstad, ook van de provincie Bizkaia. Kom hier eens een Txakoli ( Baskische witte wijn) drinken, vergezeld van overheerlijke Pintxo’s ( tapas in de vorm van echte kunstwerkjes aan gemiddeld 1,5€ per stuk, en met 4 heb je gegeten!!! πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ₯‚πŸ₯‚
Ik heb het je voorgedaan in het goede gezelschap van Rina (NL), Ulrike (D), en Frieda, die de mama is van Rowdy Van Heerde uit Amsterdam. Als dat geen toeval is! πŸ₯‚πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar