10/05, dag 54, etappe 50, naar Zumaia

Blijkbaar is het in Spanje niet de gewoonte om een ontbijt te kunnen krijgen, niet in een gite, en ook niet in een pension. Daarom gisteravond mijn inkopen gedaan om deze morgen toch al iets te kunnen eten tijdens het stappen. Ik was op weg om 7 u. De ochtendhemel zag er niet goed uit, gestart met zware bewolking, nadien in de mist, en vanaf 8 u begon het ononderbroken te regenen. Om 11u aangekomen in Orio (km 17) waar ik eindelijk koffie kan drinken. In Orio is Susan er bij gekomen, Deense (46), van Koreaaanse oorsprong en geadopteerd. Zij ging weliswaar wat trager, met haar vingerschoenen, maar de babbel was gezellig en op die manier gaan de kilometers ook ongemerkt voorbij. Vanaf 13u scheen de zon en rond 15 u waren wij in Getaria. De gite opende slechts vanaf 15 u en daarom besloten wij nog een uurtje verder te stappen. Zo kwamen wij om 16u15 aan in Zumaia, een leuk stadje met een gite in een ex-nonnenklooster. Er waren daar 8 Duitse pelgrims aanwezig, die nogal voor wat ambiance zorgden. Daardoor stelde ik mijn blog uit tot nu. 👣👣👣👍👌

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar