29/05/2018, dag 72, etappe 68, naar Villaviciosa

Géén ontbijt in mijn hotel, dus wat verder ontbeten 👣😀
Toen ik vertrok waren Rudy en Rob ook net komen ontbijten. Zoals gewoonlijk zijn de eerste kilometers op beton, maar met mooie omgeving en een paardenbegroeting. Op km 10,  net na een forse klim, in Pernus, kreeg ik koffie aangeboden van Txemma, een Bask die hier woont, en die, als hij thuis is, de pelgrims een rustplek verschaft. Bedankt Txemma👍👍👍👌👌👌
Hier kwamen Rob en Rudy mij vervoegen, en zijn wij nadien samen verder op pad gegaan.
Vanaf nu verliet de Camino ook eindelijk de openbare weg, diewerd geruild voor bos en bergpaden, langs een kronkelend riviertje, dat duidelijk een paar dagen tevoor nog 2 meter hoger had gestaan.
3 km verder kwamen wij Virginie en Jean-Luc tegen, die net een rustpauze namen. Nog 2 km verder, in Sebrayo, nog een rustpauze genomen, dit keer op een boerderijtje, waar eveneens aan dag-gastvrijheid voor pelgrims werd gedaan. Ik heb een citroen van hun boom geplukt en opgegeten, zalig 😋
Dan nog 6 km verder, tot in Villaviciosa. Hier afscheid genomen van Rob en Rudy, die nog 2 km verder moesten, en morgen kiezen voor de CaminoPrimitivo, terwijl ik verder op de mooie Camino del Norte blijf.
Vanavond voor het eten mijn eerste Sidra op mijn eentje gedronken. Je moet hier meteen een fles nemen, wordt niet per glas verkocht. Kostprijs .... 2,5€ 👌👍🥂
Gelukkig moet ik niet rijden😋👣😘

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar