27/05, dag 70, etappe 66 naar Ribadesella

Dag begonnen met zeer slecht nieuws. Erika, zus van Petra, is samen met haar man en zoontje, slachtoffer geworden van een zwaar verkeersongeval, gisteravond, met dodelijke afloop voor haar echtgenoot Jacobi, en zeer ernstige letsels voor haar zoontje en haarzelf. Zij zijn in kritieke toestand. Ik vind het zo erg voor Petra en mijzelf, dat ik er nu niet ben om haar bij te staan! 😟😢
Mijn tocht naar Ribadesella was al overschaduwd door vele mooie herinneringen aan die stad, en nu nog meer door dit gebeuren, kan ik er niet veel meer over vertellen, dan dat het erg regenachtig was, weliswaar mooie natuur, zelfs met verrassende kunstwerken onderweg.
In Ribadesella was ik ook aangenaam verrast door het terugzien van Sofia en Feli, tijdens de middag.
Ribadesella is een zeer levendige kuststad, met slechts 3300 inwoners, aan de monding van bergrivier Sella, waar ook de zalmen hun geboorteplek in het vroege voorjaar opzoeken.
Er is blijkbaar iedere week wel een aanleiding voor een fiesta. Er wordt druk op de Sella kano gevaren, zoals bij ons op de Lesse. Eens per jaar, de 1e zaterdag van augustus is er zelfs een kajakmarathon met internationale allures, met een zeer dramatische ‘Leman-start’, hogerop in Arriondas. Meer dan 1000 deelnemers garanderen een spectaculaire wedstrijd, die zelfs wordt gevolgd met een treintje.
Spijtig van de omstandigheden, anders was ik hier nog een dagje blijven hangen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar