17/05, dag 61, etappe 57, 33,5 km naar Laredo

Overslapen!!! Mijn I-Phone werd bijgewerkt, ik kreeg er de opte ‘ bedtijd’ bij, en nadat deze was afgelopen deze morgen, ben ik blijven liggen, in de mening dat mijn normale wekker ook nog zou komen. Niet dus!!! πŸ™ƒπŸ™ƒπŸ™ƒ
Maar om 8 u 05 was ik toch nog de deur uit op deze zonnige ochtend, met volop zon in de rig, aaangezien ik naar het westen stap. Na 2 km kom ik aan een zwembad, geschapen door de zee: vanonder de rotsen komt het zeewater binnen in een kloof, waarrrond de stad trappen heeft aangebouwd om deze natuurlijke jacuzzi-zwembad. Hier had ik wel eens willen in duiken zie!!!
Maar nu verder de camino op. Het ontbreekt hier en daar aan pijlen in deze stad, en ik krijg het geluk dat een voorbij rijdende automobilist, mij er op km 3 attent op maakt dat ik links af moet. Dankjewel lieve chauffeur πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£❤️. Zonder hem zou ik nat als vele anderen een grote omweg maken!
Opnieuw speelt de camino haasje op en of onder de autosnelweg, tot op km 14 in Guriezo. Vanaf hier gaat het een heuse berg op: klimmen aaan 20% en meer, gedurende 2,5 km en nadien een zeer langzame afdaling, met veel dank vanwege mijn voetjes, tot 1 km voor Hazas. Hier rust ik even uit, op een picknick- plaats. Terwijl ik daar zit, na een kwartiertje, komt de Duitse Suzanne de berg af. Zij is deze morgen om 6 u vertrokken πŸ˜…πŸ™ƒ zij heeft zich dus aardig mislopen. Daarom blijft zij achter in de Albergo te Hazas. Ik stap verder tot in Laredo, met mooie zeezichten, waar ik bij de nonnekens slaap deze keer, in Albergo Buen Pastor.
Maar eerst nog een ameritief op een terrasje, waar ik de Zwitsers Bernadette, Patrice, Benedicte en Didier tegenkom. Samen met hen ga ik in een plaatselijk restaurant, een pelgrims 3-gangen menu eten, inclusief wijn, voor 13€. Waw!
Morgen naar Noja, aan zee! πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar