01/04/2018, Pasen, van Vosnon naar Roffey

In Vosnon logeerde ik in een B&B, bij Eliane, weduwe ( haar man was Brit) Zij is 72, heeft 2 zoons en 3 kleinkinderen. Zij was 19 jaar burgemeester en 20 jaar voorzitster van de Syndicat d’initiative van de hele regio!!! Zij heeft haar burgemeesterschap 4 jaar geleden gestopt, toen haar schoondochter  Eline, op haar 46 overleed aan kanker. Eline werd ziek op haar 42 en was toen net zwanger. Haar dochtertje is geboren en 3 jaar later is zij overleden. Deze Paas zondag is er voor mij dan ook, ter ere van Elise en Eliane, die haar werk stopte om haar zoon met zijn 2 dochters te helpen.
Help de research naar behandelingsmethoden tegen kanker. Je kunt mijn actie steunen door te klikken op steun deze actie in de linkerkolom naast mijn blog (actie tvv Kom op Tegen Kanker)

Hoe is mijn Paaswandeling verder verlopen:
10 km buiten Vosnon ontmoette ik pelgrim-collega hans, die een vrije dag nam samen met zijn vrouwtje, zus en schoonbroer. Hans, Hilde, Lieve en Roelant, voerden mij tot Evry ke Chatel, ik bespaar 3 km.
Na Evry, net na 5 km bos en modder, net terug op de RN, stopt totaal onverwachts (ik liep op de andere kant van de weg), Marie-France  Kynt (70), kleindochter van Vlaamse inwijkelingen uit Ichtegem. Zij zegt dat zij zich geroepen voelt om Pelgrims te helpen, en voert mij gewoon 15 km verder naar mijn bestemming. Hier mag ik gelukkig al binnen. Ik installeer mij, doe mijn wasje ( mijn broek zit vol modder!!!) eet mijn casse croute, in de zetel met mijn voetjes omhoog, schrijf eindelijk mijn blogs omtrent de kaatste 3 dagen, mijn PR verzorgen he!
Zalig Pasen allemaal.
Morgen van Roffey naar St Cyr les Colons, 31,5 km

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar