24/04, dag 38, etappe 36 naar Saint-Astier

Om 8 u vertrekt Didier al naar Saint-Astier. Mij rest de taak om de 4 schoenmakers van de stad op te sporen, en na te gaan wie mijn stapschoenen kan/wil herstellen.
Om te beginnen neemt géén van hen de telefoon op!!! 🎧🤨
Dus te voet er heen. Gelukkig liggen ze onderling maar een goede km uit elkaar. Mister Minit ziet het niet zitten, nr 2 aan de kathedraal, heeft niet de geschikte zolen enzeker niet de lijm!!!
Nr 3 toont een paar dunne zooltjes die hij er wel wil op zetten, dus naar nr 4, maar die heeft er géén tijd voor. Terug naar nr 3 , het is ondertussen 10u20, die de opdracht aanvaardt, en ineens ook dikkere zolen heeft. Tegen de middag zullen ze klaar zijn. Mevr Bertin, die mijn bagage bijhield op de hoogte gesteld. Zij besluit om mij in de voormiddag nog wat rond te keiden in de stad, en tegen 11u50 gaan wij naar de schoenmaker, die ondertussen reeds gesloten is tot 14u. 🤣🤣🤣
Daarom samen met mevr Bertin geluncht, en tegen 14u terug naar de schoenmaker. Er is nog maar 1 schoen hersteld!!! 🤨🧐🤪
Hij belooft onmiddellijk aaan de 2e te beginnen en ik mag om 16 u terugkeren..
Om 16u is de 2e schoen klaar. Maar nu moeten zij nog 48 uur drogen. Dus ga ik met mijn geone schoenen evenmoetenstappen!!!
Met de bus van 17u05 naar Saint-Astier, die reeds bomvol zit. Gelukkig was er voor mij nog 1 plaatsjevrij !!! Zo raak ik toch nog in Saint Astier, waar ik mijnverblijf had geboekt bij mevr Delugin, die al ongerust was, tegen 18u30. Vandaag 16 km gestapt. Morgen naar Mussidan, 25 km

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar