30/03/2018 Van Mery sr Seine naar Troyes

Smorgens Mery s S verlaten, maar eerst samen met de broeders ontbeten, om 7u45 en nadien een ‘moment de reflection’ aangeboden gekregen. Ik moet zeggen: het was moedgevend en emotioneel!!!
Dank u broeders Andre, Andre en Jean. Was fijn op een Goede Vrijdag 🌈
Het pad naar Troyes was een betonnen jaagpad, over 22,5 km langs het Canal de la haute Seine. Pijnlijk voor de voeten, maar veel beter dan modder en slijk!!!
Ik was heel het pad vergezeld van: merels, lijsters, botvinken, tjiftjafs, meesjes, buizerds - fazanten, en nog het meest van groene spechten. Hun roep is makkelijkbte herkennen, en zij herinneren mij aan mijn mama, die er dagelijks 1 kan zien in het gras fourageren, voor haar rusthuisraam. Mijn mama heet Immelda. Bovendien passeerde ik ook de Melda-rivier en vormde het kanaal ook nog eens een brug over de Melda. Mijn pa zij trouwens altijd Melda.Goede vrijdag was dus de dag voor mijn mama ❤️🌹
Om 16 u kwam ik aan in Troyes, na 30,5 km, een zeer mooie oude Romeinse stad.
Ik logeerde bij een gepensionneerd echtpaar van 79, dat in een prachtige oude gerestoreerde woning leeft, pal in het centrum, zeeeer vriendelijke mensen, ouders van 7 kinderen, waarvan 2 overleden bij een ongeval. Zij hebben 24 kleinkinderen (zoveel hoef ikver nu niet direct te krijgen, lieve kinderen).
Morgen verblijven zij in hun buitenverblijf in Eaux Puiseaux, met 20 van hun nakomelingen. Aangezien ik geen verblijf vond voor morgen, te Eaux-Puiseaux, moet ik 5 km verder naar Vosnon,
Ik vrees voor 39 km

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar