25/04 Dag 39 Mussidan, problemen met de schoenen

Vannacht gelogeerd bij mevr Claudette Delugin, 71, weduwe. Haar man is 2 jaar geleden overleden aan een hartkwaal. Zij leerde hem kennen op haar 15e, toen zij te drinken bracht aan de arbeiders op het veld die waren graan aan het oogsten. Plotseling viel er een hoop stro op haar hoofd van boven op  de pikdorser, en daar stond haar toekomstige man 😍❤️🌹
Zij zijn getrouwd op haar 19, en kregen 1 dochter, op haar 20e. Haar dochter woont naast de deur, en schonk haar 3 kleinkinderen: 2 dochters en 1 zoon. De oudste kleindochter schonk haar ondertussen reeds 1 achterkleinzoon.
Deze morgen vertrokken op mijn gewone schoentjes, richting Mussidan. Maar na een half uurtje besloot ik er mee te stoppen, vermits veel te onconfortabel.
Mijn herstelde stapschoenen moeten 48 uur drogen, en ik sta voor blok.
Daarom besluit ik om de 2 volgende dagen niet te stappen, maar vermits hier mogelijk: gewoon met de trein naar de volgende etappes te reizen. Zo neem ik vandaag de trein naar Mussidan, en morgen naar Sainte-Foy-La-Grande. Ondertussen kan ik mijn voeten verzorgen en wat tot rust komen. Die 2 etappes spaar ik dan voor later.
Bijkomende reden is dat wij om 9 uur toch de gites moeten verlaten, en ik anders volledig nieuwe reserveringen moet maken voor de reeds geplande etappes, wat heel wat moeite kost en sommige dagen zelfs onmogelijk is.
In Mussidan zelf is er weinig te zien. Het stadscentrum staat zowat half leeg. Er is weinig werk in de omgeving, weinig toerisme, omdat de Isle slechts een zijrivier is van de Dordogne.
Wie hier een huis wil kopen: er vallen héél wat zaken te doen, ik zou zeggen met 70 procent korting.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar