Dag 25, etappe 24

Jacqueline was stipt om 7u30 daar met het ontbijt. Zij excuseert zich nog even voor haar man, die vergat om mijn boeking van vorige week in te schrijven. Gelukkig was er nog 1 kamer vrij! πŸ˜πŸ‘£
Er zijn nog 2 gasten aan de ontbijttafel: Michel en RenΓ©e, die in deze gite logeren voor een maand of 3, tot hun verbouwing, in de buurt, klaar is. Wij moesten het vorig jaar een maandje stellen met onze caravan, tijdens ONZE verbouwing πŸ›πŸš½⛺️
Om 8 u op weg, droog maar bewolkt. 10 minuutjes later begon het te regenen, dus SNEL regenbescherming aangetrokken!!! 15 minuten later scheen de zon en kreeg ik het te warm! πŸ˜“
Zo heb ik mij nog 2 keer verkleed, om na 7 km Bourg te bereiken. Geen stempel gekregen in de kathedraal, wegens nog geen 14 uur. Dus verder op stap, want het was een fris en wisselvallig wandelweerje πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
Na 5 km ben ik buiten de veel te drukke stad, 2 km veldwerk, waarbij na 1 km, van op 500m, met veel geblaf, een herdershond op mij komt afgestormd. Ik had mijn wandelstok, met metalen punt, al in de aanslag, maar gelukkig kon de eigenaar het beest, op 100 m van mij nog terugfluiten. Oef!🀣
Rond 12 u bereikte ik Chapelle-Saint-Ursain, met ‘open’ cafΓ©, dus ... naar binnen, voor een koffie, mijn picknick, Γ©n reparatie van het dekzeil van mijn rugzak, waarvan de elastiek was losgekomen, zodat het ding was beginnen fladderen ⛵️
13u terug op stap richting Villeneuve-sur-Cher, 9 km verder, waarvan ik de laatste 4 km vΓ³Γ³r dit dorpje, eindelijk nog wat bos had, als afwisseling op de reeds héél de dag zéér drukke RN ( niet prettig zonder fietspad, voetpad en een zeer smalle berm!!!πŸš—πŸŽπŸššπŸš—πŸš—πŸš—πŸš•πŸš•πŸš•πŸš™πŸš™πŸš™
Ik dacht in Villeneuve de enige cafΓ© in te gaan, maar die was gesloten, ondanks het bordje ‘ouvert’
Verder stappen dus, want te fris en geen beschutting voorhanden ☁️πŸŒ₯
Eenmaal over de rivier, zie ik in de verte 2 collegas voor mij uit stappen. Dat werkt voor een sportman als een rode lap op een stier. Ns 3 km heb ik ze ingehaald. Anja en Kees komen uit Nederland, Alphen aan de Rijn. Zij zijn gestart in Vezelay richting Compostella , en stappen ongeveer  22 km per dag. De sportman in mij heeft ze voorbij gestoken ✌️
1 km verder, krijgt mijn gps kuren. Ineens is er de D184 niet, waar ik moet linksafslaan. Er is helemaal geen weg daar, enkel bos!!! Dan maar verder gestapt, en ja, 3 km verder kan ik eindelik links af, op de D184!!! πŸ˜…
1,5  km verder ben ik in mijn logies, in ‘le domaine de Philomene’ πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£
Daar ik heel de dag aan mijn kinderen dacht, wijd ik deze dag aan Ludo & Marina, aan Dries & Evelien, en aan Sari. Ik ben trots op mijn kinderen en dankbaar dat ik ze heb ❤️

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar