Dag 17, 02/04/2018 Roffey tot St-Cyr-Les-Colons

Ik ben nu in de Yonnestreek, ik was gast bij Martine (62) & Jean-Claude (70). Hebben 1 dochter. Hebben 40 jaar een rijschool gehad in Parijs, dochter wilde niet de zaak overnemen. Zaak was in Parijs, werd verkocht. Hadden ondertussen al de woning in Roffey, en gingen er definitief wonen, na grondige verbouwing. Woning bestaat uit prachtig gelijkvloers, living en keuken, boven 4 slaapkamers. Bovendien zijn er annex nog 2 studios, elk met badkamer, voor de B&B, plus werkplaats. Zij willen hun huis verkopen om te gaan wonen in de Midi, rond Beziers. Hun vraagprijs is 130.000€. Wie voelt zich geroepen naar deze mooie afgelegen streek, in de Yonne, randje Aude?
De prijs is zo laag omdat hier geen werkgelegenheid is. Ik zag 2 percelen bouwgrond in Roffey, nog mooier gelegen, met tuin naar het zuiden, voor 14€ / m2!!!🦉
Vandaag vroeg gestart, omdat ik slecht heb geslapen in een bed van 1,20m breed, met 2 matrassen!!!
Ik wist niet waar ik moest gaan liggen 😏
Dus was mijn rugzak al vroeg gepakt om direct na het ontbijt te starten, om 7u45. Maar 5 minuten verder, merkte ik dat ik mijn stokken vergat 🦉dus terug 🦉🦉🦉
Nadien handschoenen aan, wegens ijzige kou, de velden in, prachtige natuur!!!
Een valleitje of 2 verder echter, dacht ik dat het donderde, ofwel waren er jachtvliegtuigen laag aan het vliegen. Heel de vallei daverde om de 10 minuten, omdat er een Hoge snelheids Trein door rijdt!!!
Spijtig voor de mensen van Vezannes, dat zij deze HSLijn kado kregen!
Zeer vlot door gestapt, behalve voor een dringende pitstop, en smiddags was ik al in Chablis. Gerust en gepicknickt aan riviertje de Serein, en dan Chablis in, voor een grote zwarte koffie met suiker 👌
Dan naar Courgis, doch blijkbaar stonden de gele pijlen in de verkeerde richting. Ik voelde het aan, raadpleegde mijn GPS, en kon de schade gelukkig beperken tot 1,5 km 😢🤓
Vanaf Courgis dan in een razend tempo van 4,5 km/ u langs de kapel van Prehy naar St-Cyr-Les-Colons, oef!!!
Morgen opnieuw 30 km naar La Jarrie, waar ik heb afgesproken met mijn vriend Bart Aerts. Vanaf dan zitten wij in de Morvan, en aan de, voor kajakkers zeer gekende rivier, De Cure!!! 🛶

Reacties

  1. Dirk, ik dacht er al lang aan om naar Compostella te gaan, je verhaal overtuigt me meer en meer , geniet er van copain

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar