16/04/18 Dag 30, etappe 29, naar Châtelus Le Marcheix

Zeer goed geslapen in het eenvoudige chaletje, dankzij de lekkere maaltijd die Mevr Marjorie Massard aanbood. Even hun gezinssituatie schetsen. Marjorie (47), was gehuwd met haar ex-man Patrick, en zij kregen 2 zonen Sharlie-lee (25) en Romanne (22), zij scheidde na 19 jaar huwelijk, en woont sinddien samen met Christophe. Zij hebben samen een zoontje van 12 en om een band te creëren met de 2 andere kinderen werd hij Shanne genoemd, naar de 3 voorste en laatste letters uit zijn broeders namen. Haar ex-man Patrick is gedurende gans de periode tot vorig jaar, bij hen blijven wonen, in 1 van de houten chalets, omwille van de kinderen. Deze situatie raakte vorig jaar opgelost, toen hij iemand leerde kennen.
Deze morgen past het spreekwoord: ochtendstond heeft goud in de mond.
7 u ontbijt, 7u30 de baan op!!! Practisch onmiddellijk de velden in, om de RN te ontwijken, én kortere baan te hebben. Zo mag het altijd zijn !!!
We zitten nog altijd op weg in de Creuze, op weg richting Limoges, en de heuvels zijn bergen geworden. Het hoogste punt is hier 680 m. De bospaadjes zijn dan ook al zeer behoorlijk op en af, maar zo heb ik ze graag, omdat je ook eens andere spieren kunt gebruiken.
De voormiddag liep als vanzelf voorbij. De enige vervelende hindernissen waren loslopende honden. Op 4 plaatsen heb ik er 1 achter mij aan gehad. De ergste was een herdershond, die tot op 3 m kwam. Maar mijn stokken doen wonderen, tot nu toe! 😅🐶
Gelukkig zag ik ook nog een hinde ( foto FB), en aantal reeën, waarvan ik het laatste paar tegenkwam, bij het binnenlopen van het gehucht Chatain. De dieren stonden in een tuin, zagen mij komen, vluchtten de straat op en het bos in.
Gelet op de lange afstand, wogen de laatste loodjes wel nog wat zwaar, vermits er maar geen einde kwam aan dat laatste bospad , tot op nzuwelijks 500 m van dit charmante bergdorpje. Vanavond slaap ik hier in een gite, en moet mijn plan trekken met het koken. Dat gaat wat worden!!! 👣😅🐣🍅🥦🌽 ik heb in de keuken al een mierennest weggespoeld in de gootsteen 😅
Morgen stap ik naar de gite van Saint-Leonard de Noblat, op 29,5 km

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar