14/04/2018, dag 28, etappe 27

Goed hotelletje!!! DjwlP❤️
8u stipt: het regent!!! 🌧, even gewacht en kijk, om 8u15 vertrokken zonder regen 😅
Ik hoop op dezelfde weersomstandigheden als gisteren, dus géén regen aub.
Even wat tijd verloren in Argenton sur Creuse, maar al bij al goed opgeschoten. Eerst een stukje RN om de kilometers onder de 30 te drukken, maar vanaf Le Menoux het parcours gevolgd. En wat voor een parcours: spectaculair!!! ⛰👣🏃‍♂️👌. Het wordt meer bergachtig, ik volg de loop, bergop, van de steeds mooier wordende Creuse. In Chatillon kreeg ik zelfs heus klimwerk, tot 20 meter hoog en weer omlaag over rotsen, om een bergpad langs de andere kant te bereiken (foto FB). De eerste 15 km zijn voorbij gevlogen, en ik was in het prachtige Gargilesse. Een koffie gedronken in hotel des Artistes, gerund door Gentenaar Renaat uit St Amandsberg. Daar wil ik ook nog eens terug!!!
Ik ontmoet er ook collega-pelgrim, Didier C, 62,  gepensionneerd politiecommissaris, van het sportieve type. Wij gaan samen op pad, dat schitterend blijft: klimmetjes langs de vallei van de Creuse, een picknick in Cuzion (foto), en dan opnieuw de bossen in richting Eguzon. Op een bepaald moment moeten wij tot 6 km/u hebben gestapt. In Eguzon neem ik afscheid van Didier, die hier slaapt. Hij is nog maar pas weg, en ik krijg een regenbui te verduren 😓🌧. Ik was nog maar pas gerkleed, en na 15 minuten scheen de zon opnieuw, en moest mij herkleden.!!! 😓
Terug de bossen in, de bergjes op en af, ik ben in het begin van het Centraal Massief!!! Maar nu met veel modder!!! Na 2 u stappen bereik ik Crozant en de Auberge du Lac. De sympatieke waardin Cecile, ontfermt zich over mijn was. Haar toekomstige man, zij trouwen in juni, is Aldert, een zéér goed Frans sprekende Fries. Hij is hier 13 jaar geleden beland, gescheiden, en zij zijn samen sinds 6 jaar. Hun prachtig hotelletje ligt aan het stuwmeer van de Semelle-rivier, met prachtig terras.  Vandaag stapte ik 31 km. Morgen dezelfde afstand naar Saint Priest La Feuille.

Reacties

  1. Hey Dirk, mooie beschrijvingen, je moet ooit een reisgids schrijven! Blijven genieten he

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar