15/04. Dag 29, etappe 28, Crozant - Saint Priest La Feuille

Zeer goed geslapen, op deze ultra rustige locatie. Mijn slaapmutsje van gisteravond heeft ook goed geholpen 🍷🍸
De dag begint wat langzaam, omdat de bakker pas komt om 8u, dus ontbijt om 8u10 en pas vertrokken om 8u35. Het belooft 23” te worden, ik loop in shorts.
Deze zondag blijkt een écht wandelweeked te zijn, ingericht door Crozant, met meer dan 500 deelnemers!!! 🚶🏼‍♀️🏃‍♂️🚶🏼‍♂️🏃🏻‍♀️🏃🏻‍♀️🏃🏻‍♀️🏃‍♂️🏃‍♂️ Hun signaleringen misleiden ons, zodat Didier, die ondertussen al 8 km heeft gestapt, en ik, besluiten om op de RN te blijven, wat vandaag geen voordeel opbrengt in afstand. Bovendien wandelt het harder op betonwegen, zodat mijn voeten het zwaar te verduren krijgen. Behalve het mooie weer heb ik nog een bizarre anekdote: om 11 uur passeren wij langs een café ‘ouvert’ met terras. Wij laten dat niet voorbij gaan, voor een koffie. De waardin heeft een eigenaardige tongval, en wij vragen waar haar ‘accent’ vandaan komt. Wij krijgen als antwoord dat er in haar café niet mag gediscrimineerd worden!!!???🧐
Verder geen praat gekregen 😟
Dus verder op weg, tussen de ‘randonneurs’. Om 14 u waren wij op de bestemming van Didier, in La Feuilleté, 7,5 km verder, en rond 16 u kwam ik aan. Deze keer logeer ik opnieuw bij mensen die bij hen thuis, tegen betaling natuurlijk, pelgrims opvangen, inclusief maaltijden. Ik logeer in een houten chaletje, ingericht voor 2, maar ben gelukkig alleen😅
Morgen opnieuw een zware etappe, van 34,4 km naar Chatelus le Marcheix, waar ik in een gite logeer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar