Van 5 tot en met 7/4, etappes tijdens verblijf bij vriend Bart

Op 5 april nam ik een voledige dag rust. Wij brachten een bezoek aan de mooie stad Nevers, waar het  nog steeds intacte en gaaf bewaarde lichaam van Bernadette Soubirou kan worden bezocht. Wil je gans Nevers bezoeken: volg de blouwe lijnen op het trottoir, makkelijkπŸ‘πŸ˜πŸ‘£
06/04: vriend Bart zorgt er voor dat ik kan starten te St MorΓ©, La Jarrie om 9 uur. Dankjewel beste Bart πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘πŸ‘Œ  8,3 km door de bossen enin de regen, tot zowat 2,5 km voor Vezelay. Vanaf hier loopt een pad recht naar de kathedraal, de laatste 1,5 km zowat uitsluitend bergop, tot steil stevig bergop πŸ˜“πŸ˜“πŸ‘πŸ˜πŸ‘£πŸ’‹πŸ’‹
Stempel gehaald, gepicknickt in. Hotel ‘le Compostelle’, met prachtig uitzicht op Vezelay.
De namiddagtocht van 19 km aangevangen met een nieuwe, duidelijker en beter gedetaillerde reisgids, super πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘Œ: van Vezelay naar St Jean-Pied-de-Port, via Bourges.
1,5 km na Vezelay heb ik nog 1 maal een prachtig panorama van De stad e nkathedraal. Dan het bos van Ferrieres in. Langs mijn rechterzijde hoor ik op de achtergrond een enorm tumult. Dichterbij hoor ik duidelijk dat het om een grote meute jachthonden gaat. Ondertussen kom ik gelukkig aan de rechterzijde aan een afsluitnig in het bos, zodat ik gelukkig geen gevaar loop. πŸ˜…πŸΎ
Na dit bos verandert het landschap, en wandel ik verder door de velden. Wanneer ikAdnoy bereik, moet ik nog door een riviertje stappen dat over de weg stroomt, wegens de regen van de vorige dagen.  Nadien de brug over de Yonne, en in Saligny pikt Bart mij op. Wat een service!!! Bedankt
Bart πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘πŸ‘πŸ‘
Vanavond drinken wij er 1 op mijn 31,5 km
Morgen van Saigny naar Champlemy.
07/04, alweer een avond voorbij gevlogen inFleury πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘πŸ‘πŸ‘Bart!!!
De whisky als slaapmuts, maakte het moeilijk om op te staan, maar toch πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£
Bart zorgt er als een echte coach voor dzt ik om 9 u kzn starten, dankjewel Bart. πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘πŸ‘πŸ‘
Van Saligny tot St Germain du Bois door het veld, maar dan ... het bos in voor slechts 2 km, zodat in in Thurigny jullie een foto kon bezorgen van ontbijtende koeien.. Sedert gisteren volg ik de sporen, in de modder, van 2 voor mij ergens lopende collegas, en ik kom er dichter bij!!! πŸ˜…
De laatste 5 km voor aankomst inChamplemy, heb ik Patrick en Marie-Paule, Nederlanders uit Bergen op Zoom ingehaald. In Champlemy nog even bijgepaat met een biertje, samen met coach Bart, en terug naar Fleury.
Vandaag 26 km gestapt, morgen 28 van Champlemy naar La Vache
08/04: laatste ontbijt in Fleury, op naar Champlemy, waar het care reeds open was: gouden regel: een cafe in Frankrijk NIET voorbij lopen. Nog een laatste koffie met Bart
ZEER DANKBAAR afscheid genomen ( dankjewel Bart  en Lieve πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ‘ŒπŸ»πŸ»πŸ»πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£)
Vandaag na 7 km de bossen in. In het bos van Rouesses
Hier trakteerde ik jullie op een paar rustende everzwijnen, ze waren nog niet goed wakker geloof ik πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£πŸΎπŸΎπŸΎ
10 km doorvhet bos, dan kwamen de eerste wijngaarfen ‘La Charite’ er aan. Slechts 3 km verder, opnieuw bos. Gelukkig was het zeer warm weer en bood het bos veel schaduw en muggen πŸ˜“πŸ˜³
Oneindige bossen, tot in La Vache, aan het eind van de wereld en 2 km te ver naar mijn gevoel πŸ‘£πŸ‘£πŸ‘£ wegens drankvoorraad op πŸ˜“πŸ˜“πŸ˜“
Ik had een kamer apart besteld en kreeg een zaal voor 8, gelukkig voor mij alleen.
Ik stapte vandaag 27,8 km. Orgen naar Le Grand Asilon, bij Baugy, ongeveer 32 km


Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar