18. Van St Cyr Les Colonnes naar La Jarrie

Deze nacht gelogeerd bij mevr Rada Muriel, gescheiden, 65, moeder van Nicolas (22).
Zij was verkoopmanager, maar werd op haar 54e werkloos door economische omstandigheden bij de werkgever (waar heb ik dat nog gehoord?). Kon geen vast werk meer vinden. Woonde in bij haar moeder om haar te verzorgen. Na het overlijden van haar moeder heeft zij het ouderlijk huis, nog afkomstig van de grootouders, gekocht, door haar broer zijn erfdeel uit te betalen. En hier runt zij op schitterende wijze haar B&B. Warm aanbevolen!!! Ik betaalde 55€ voor kamer met avondmaal, ontbijt en lunchpakket.
Om 8 u vertrokken, direct een zeer mooi uitgestrekt veld in, richting GR
Ik heb 4 witte kontjes gezien van reeën, 2 waren tamelijk veraf, maar de volgende waren redelijk dichtbij. De weg liep door bos en veld gedurende 8 km.
Het weer was donker met onheilspellende wolken, het begon te regenen, snel regenkledij aan, om ze 5 minuten later opnieuw te moeten uittrekken, wegens regen gestopt en té warm. Dit fenomeen heeft zich vandaag 5 keer herhaald.
In de bewoonde wereld kwam ik aan rivier de Cure, in Accolay. Richting Bessy sur Cure, maakte ik de tot nu toe zwaarste klim, sedert 17/03. 1 km steil bergpad, mijn stokken hebben zwaar werk gehad 😓. Nadien was de beloning groot, wegens 2,5 km langzame afdaling tot Bessy. Zo ging het verder vlot tot St Moré, op 4,5 km voor de aankomst, waar mijn vriend Bart Aerts stond te wachten. De gids stuurde mij een doodlopend bospad in, wat ik slechts na minstens 4 km ontdekte. Dus nog eens terug en dan langs de RN naar La Jarrie. 😅
Morgen houd ik een volledige dag rust.
Donderdag stap ik van La Jarrie, via Vezelay naar Saligny,

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar