11/04/2018 dag 26, etappe 25

Les Grands Entrevins is een fantastische B&B, voor wie de streek rond Bourg en Issoudun wil bezoeken. Grote klasse en super bediening, djwlP❤️. Dat is eens wat anders voor een pauvre pelerin
Om 8u30 start! 500 meter verder bemerk ik dat ik mijn reisgids vergat 😟 dus 1000m aan mijn been!!! 👣👣👣
Het werd dus 8u50. Het weer was frisjes, en beloofde regen, maar na 4 km, in Charost, heb ik definitief mijn jas weggestopt, om in korte mouwen de dreigende wolken te trotseren, en ik heb gelijk gekregen 😀👣
Opnieuw 9 km de velden in, heuvel op en af, langs overwegend koolzaad velden. Ik. Ernam van een boer dat koolzaad wordt gebruikt voor zowel menselijke consumptie, in deegwaren, in gebak en olie, voor dierenvoeding, en tenslotte ook als additief in brandstoffen. Maar voor dit laatste wordt soja een zware concurrent.
S middags, in Issoudun, ontmoet in Kees en Anja, en eet samen met hen onze picknick. Nog 1 koffie en opnieuw de eindeloze velden in, om de veel te drukke RN te vermijden. Het was een zware dag, mijn voeten deden pijn, en mijn drinken was op 2 km voor ik aankwam in Neuvy Pailloux.
Ik logeer er niet alleen, er is nog een. Ollega: Annick (67), uit Brinay, bij Vierzon. Zij is pas genezen van borstkanker.
Onze gastvrouw daartegen, blijkt aan borstkanker te lijden, moet volgende week haar laatste maal chemo volgen, om nadien over te schakelen op radiotherapie.
Toch blijft zij uitermate optimistisch, zelfs humoristisch én dynamisch ( foto)
Bovendien heeft zij een giuden hart en steekt mijn was in haar machine!
Bovendien krijg ik de boodschap dat er om 19u30 gegeten wordt, maar dat wij vooraf om 19u de kerk   Bezoeken!!! 😅
Misschien inspireert dit verhaal jullie om mijn actie Kom op tegen Kanker te steunen.
Vandaag 32,5 km gestapt. Ik eindig met een Chinees spreekwoord:
Nooit bang zijn voor het langzaam verder gaan. Altijd bang zijn voor het blijven staan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar