08/04/2018 dag 23, etappe 22

Ondanks stapelbed en geslapen in lakenzak, goede nachtrust.
7u45 ontbijt, samen met Patrick en Marie-Paule, beiden 48. Het echtpaar is kinderloos, verkocht hunzaak en wenst minder jachtig te leven. Zij stappen vandaag slechts 22 km, dus afscheid genomen.
Er zou regen om komst zijn, maar het blijft droog, en ik waag het er op, in short en korte mouwen.
De eerste 8 km naar La Charite op 1,5 uur afgestapt. Enkel gestopt in La Charite om een foto te maken. Het weer is niet te warm, licht bewolkt, en winderig.. iets voor 12u bereik ik Sancergues, en ik negeer de open cafes, want ik wil nog 1 u doorstappen tot in Charentonnay. Dit is een zeer klein dorpje, met gelukkig 1 cafe, EN open 😁😁😁
Binnen mijn baguette gegeten met een koffie. In de cafe is er 1 klant, Alain (62) landbouwer, en ingenieur, die het bedrijf van zijn ouders overnam. Hij klaagt over de vele veranderingen, sedert de Europese Gemeenschap, en herinnert zich dat hij vóór 1991 zijn graan 50 0/00 duurder kon verkopen dan vandaag. Ondertussen diende hij de landbouwuitbating te verdubbelen in omvang, en zijn machinepark aan te passen. The times, they are a changing, dear Alain. Tijdens ons gesprek EN mijn middaglunch, bleef de 79-jarige cafebazin ongestoord ontelbare sigaartjes roken!!! 😳😳😳
Na 45 minuten stap ikverder en bemerk dreigende onweerswolken!!!
Nog geen kwartier later begint het te gieten, zodat ik snel mijn regenbroek (djwlP❤️) en mijn Mamouth-jas, voor vet eerst MET regenkap aantrok ( dankjewel Ivan Verhegge, voor de zeer giede tip aangaande kledij 👌👌👌👣👣👣👣👍👍👍😀)
Het regent zo fel dat ik in Couy niet anders kan dan een cafe in te vluchten,  Spijtig genoeg waren de 8 klantendie er zaten. Ehoorlijk dronken, en moest in noodgedwongen, de tijd van een cola, de zattepraat aanhoren.
Opnieuw de regen in en rond 16 u30 aangekomen in ‘Le Grand Asilon’ bij Augy. Deze hoeve. Erd door een gepensionneerd landbouwersgezin van 63, omgetoverd tot een droom van een B&B!!!
Ik heb WiFi en maak mijn blogs.
Vandaag stapte ik 32,1 km.
Morgen naar St Geain du Puy, 30,5 km

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar