26/04/2018 naar Sainte-Foy-La-Grande

Vanmorgen de gite van Mussidan opgekuist. Didier vertrok om 7u30 en ik blijf achter voor opkuis en afwas. Nadien toch nog een gedeelte van het parcours gevolgd door Mussidan, om tegen 9u30 aan het  station te belanden. Er is maar 1 trein deze voormiddag, om 11h40, daar overstappen om 12u37 richting Bergerac. Ik neem de tijd voor mijn blogs. Als er anderen naar een trein vragen bemerk ik dat er ook een trein is om 10u36, en neem die reeds.
De trein is pas vertrokken, en de controleur komt er aan. Blijkbaar was er een meisje van 15 aan boord, zonder ticket, noch geld, noch papieren. De controleur heeft geprobeerd om er haar de eerstvolgende halte uit te zetten, maar zij was sterker dan verwacht. Er zou een handgemeen zijn geweest, met als gevolg dat onze trein daar 45’ is blijvend staan. Zelfs het ganse spoorwegnet liep hierdoor vertraging op. Dank u, super- controleur 🤨🧐🤣.
Bijgevolg was er slechts een half uurtje over in Livourne, voor de overstap naar de trein richting Bergerac. Toch de tijd gehad voor een koffie aan de automaat, waar ik het gezelschap had van een dame van ongeveer 35, met een zoontje van 5.
Ik ben daar slechts 5’ blijven zitten en naar het perron verhuisd. 10 minuutjes later was die dame met haar zoontje daar ook, vermits zij in Bergerac wonen. Haar zoontje begon met mij te praten. Ondertussen werd omgeroepen dat onze trein 15’ vertraging had. Dus tegen13u50 ipv 13u35.
Het zoontje werd nogal luidruchtig, en die dame wou dat niet, en trok met hem 50 meter verder. Ondertussen werd het 13u50 en er stopte een trein op ons perron. Wij er allemaal op, tot er iemand opmerkte dat dit niet de trein was naar Bergerac, maar naar Perigeux 🧐🤣
Wij waren er allemaal snel uit, behalve die dame met haar zoontje die in een ander compartiment zaten, en dus mee waren naar Perigeux 😟😟😟
Gelukkig zat ik nadien op de juiste trein, en kon genieten van de kilometers lange ‘Bordeaux’-wijgaarden rond Saint-Emilion. In Saint-Foy-La-Grande er af, nog een paar km naar het centrum, waar 1 uurtje later Didier aankwam. Nu nog naar onze gite, vooraleer te gaan eten. In onze gite beleefden wij nog een verrassing: een gedeelte ervan was ook in gebruik voor mensen zonder papieren. Er was zo 1 persoon aanwezig op het gelijkvloers, met hond. Wij kregen een kamer voor 2 personen voor Didier, en ik een kamer voor 1 persoon. Deze kamer heb ik al na 1 seconde geruild voor een bed bij Didier, wegens grove geurhinder 🧐🤪😟
Zodat wij toch opnieuw met 2 op 1 kamer konden snurken 🎧🎧🎧

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar