13/04/2018, dag 28, etape 28, 29,2 km naar Saint-Marcel (Indre)

Gisteravond wat opzoekwer verricht, resultaat: na het ontbijt een bus genomen richting Chateauroux, en vandaar een andere bus, naar Le Poinconnet, zodat ik niet opnieuw, onnodig 6,4 km extra moet lopen. Heeft wel wat tijd gekost, want ik begon pas te stappen om 9 u20.
Er werd regen voorspeld, maar blijkbaar is die er over uitgevallen, vóór ik langs kwam. Ik zag wél de plassen, maar ik bleef droog en liep zelfs zonder jas 🏃‍♂️👣👌
Tot 11u liep ik in het bos van Chateauroux, heb geen wilde dieren gezien, maar het schijnt dat er ‘s avonds rare vogels rondlopen! 🏃‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️
Vanaf 11u op de RN, géén boswegen gevolgd, om kilometers te sparen. Zo bespaarde ik over de hele dag 3,3 km.
Op de middag in Velhes een broodje gegeten, met nadien nog 1 uurtje RN. Daarna was er geen RN meer, dus de bossen in, mooie bossen, met verharde wegen, in een steeds heuveliger landschap, langs de rivier de Bouzanne, met een paar mooie kastelen (foto op FB)
Op het einde dankzij mijn GPS nog eens 1 km uitgespaard, zodat ik om 16u aankwam in hotel Le Prieuré in Saint-Marcel. Hier werd ik opgevangen door een redelijk Nederlands sprekende receptioniste, VanessaCaillard, 34, gehuwd. Haar zoontje Clement (2), krijgt er in juli een zusje bij.
Zij heeft 4 jaar in Rotterdam, en 6 maand inAntwerpen gewerkt.
Zij is een fervent wandelaarster, op haar palmares staan onder andere 4 maanden Tibet, en de GR20 in Corsica.
Ik ben blij dat ik na de 35,8 km van gisteren, ik er vandaag slechts 29,2 kon van maken.
Morgen stap ik naar Crozant, 31 km ongeveer.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar