22/04/2018 dag 36, etappe 34, richting Sorges

Dankzij de goede zorgen van Hennie, gaan Didier en ik er deze morgen opnieuw met vernieuwde moed vandoor, om 7 u.
Didier zou slechts meestappen tot Thiviers, na 18km, maar zoals ik al vermoedde is hij toch mee verder gestapt. Normaal liep mijn traject tot Negrondes, over 32,5 km. Maar Hennie heeft mij getipt om met dezelfde afstand, maar via een andere weg, tot in Sorges te raken, dat normaal op 36,5 km ligt. Aangezien ik dan opnieuw kan slapen in een gite met hospitalero, laat ik dat niet liggen.
Wij liepen eerst door een schitterende vallei, van riviertje Valouze, en zagen een ree van dichtbij.
Nadien 8 km bos, zelfs modder. Om 11 uur waren wij in Thiviers, voor de koffie.
Nadien gezocht en gevonden: de ‘ shortcut’ die Hennie mij aanwees rochting Sorges. Het gaat om een  ‘vergeten’ maar toch verharde Romeinse heirweg, die in1 rechte lijn, rechter kan haast niet, tot in Sorges loopt. Zeer monotoon, maar wij bespaarden 4,5 km en waren er rond 15 uur voor ons biertje, en om -6 uur in de gite, met als  hospitaleros, het echtpaar Carole &  Bernard, uit Noord-Frankrijk
Morgen stappen wij slechts 22,8 km tot in Périgeux.

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar