19/04, rustdag in de zon, in Limoges

Om 8u30 moest ik het klooster verlaten, en begaf mij langs de mooie oude lemen vakwerk stadswoningen, en oude brug over de Vienne, richting diocesaans centrum, waar men mij verwacht tegen 10u. Onderweg zie ik de bar ‘pause de st Jacques’ (foto), en ga om een koffie. Barman Pierre is een ex-pelgrim, ging 2 jaar geleden naar Compostella, hij baat deze zaak uit samen met Stephane. Hun specialiteit is alles wat zoet is, én Luikse wafels. Pierre heeft 25 jaar als gids gewerkt, in heel Europa. Hij kreeg 9 jr geleden een hartaanval, moest van job veranderen, en begon toen met deze zeer florissante zaak.
Om 10 u naar het diocesaans centrum, 25 € betaald, jamersleutel gekregen en dat was het. Ik kreeg een mooie ‘paterkamer’, met in de gang het sanitair, en morgenvroeg mag ik mijn plan trekken voor het ontbijt.
Voor de rest heb ik er een luie recuperatiedag van gemaakt 😋👍👌

Reacties

Populaire posts van deze blog

09/06/2018, dag 83, etappe 79, naar Castromaior (Abadin)

16/06/2018, dag 90, etappe 85, eindelijk naar Santiago de Compostella

22/05, dag 65, etappe 61, naar Santillana del Mar